02 szeptember 2015

Hova tovább olaj?! (2)


Tartozom egy gyors helyzetjelentéssel. Az előző cikkemben, amiben az olaj árfolyamának alakulásával foglalkoztam beérett, és már meg is hozta a gyümölcsét. A WTI és a Brent pozíciót is sikerült szép pluszban zárni. Végül mind a két típusú olajnál a shortolási lehetőség lépett életbe, de nézzük is meg mi történt pontosan!


WTI típusú olaj



A WTI árfolyama augusztus 17-én a 42 dolláros szint alatt zárt, így rá is nyitottam egy short pozit. Pont egy hétre rá már majdnem megérintette az általam említett soron következő támaszzónát, de pár centtel a cél előtt jött egy kisebb bizonytalanság, majd a jól látható közel 30 százalékos rally. Szerencsére az RSI indikátor időben jelzett, mivel egyrészt kitért a túladott zónából, másrészt áttörte az indikátor grafikonján látható ellenállást. Ennek köszönhetően a pozíciót a 38,5 dolláros szinten sikerült zárni, amivel közel 8 százalékos eredményt lehetett elérni.

Brent típusú olaj


Nem meglepő, de elég hasonló a helyzet. Ennél a terméknél is rövid voltam, mivel augusztus 19-én a 47,80 dolláros támasz alatt zárta a napot az árfolyam. Rá három napra már az előző cikkben írt támaszzóna közelében táncolt a Brent, de végül itt sem zuhant bele a várt piros tartományba. Öröm az ürömben, hogy ennek ellenére itt is sikerült több mint 7 százalékos profitot realizálni. A pozi  43,50 dolláron lett végül zárva két okból kifolyólag. Először is - jó cimborám J - az RSI jelezett a csökkenő trend törésével, másodszor pedig két egymást követő kisebb emelkedő nap után biztosabbnak láttam végleg zárni és inkább bebiztosítani az addig szerezett profitot.

Ezzel a pozíciózárással természetes nincs vége semminek, a jövőben továbbra is aktívan figyelem az olaj teljesítményét, és a fontosabb szinteken ismét jönni fognak az elemzések! (remélem hasonló sikerekkel J )